7 reguli simple pentru o inima sanatoasa - Observator Transilvan
Observator Transilvan
Pastila de sanatate

7 reguli simple pentru o inima sanatoasa

Specialistii de la Asociatia Asociatia Americana a Inimii (AHA) au intocmit o lista de sapte reguli simple, verificate stiintific, care imbunatatesc sanatatea inimii.

1. Fumatul creste cu 60% riscul imbolnavirii inimii si daca crezi ca tigarile electronice nu sunt la fel de nocive precum cele obisnuite, te inseli. Dr. Goldberg spune ca vapatul este daunator pentru sanatatea cardiovasculara.

https://www.trra.ro

2. Pentru multi, acest indemn poate suna destul de vag, dar Dr. Goldberg face cateva clarificari: „Cerealele integrale, quinoa, fasolea, pestele bogat in acizi grasi omega-3, fructele colorate si legumele bogate in antioxidanti au toate legatura cu sanatatea sistemului cardiovascular”, explica ea.

Daca produsele enumerate te duc cu gandul la dieta mediteraneana, nu gresesti: aceasta este cea mai recomandata de catre cardiologi fiindca are beneficii pe termen lung pentru sanatatea inimii.

3. Datele cumulate din peste 300 de studii stiintifice arata ca oamenii activi fizic au un risc cu 50% mai mic de a suferi un stop cardiac. „Un obiectiv rezonabil pe care il poti atinge este sa faci 150 de minute de exercitii aerobice pe saptamana”, spune Dr. Goldberg.

Desigur, acest nivel e mai greu de atins in conditiile izolarii dictate de noul coronavirus, dar poti face exercitii si in casa. Oricat de putin reprezinta mai mult decat deloc. In plus, exercitiile te vor ajuta sa te mentii la o greutate mai apropiata de cea normala dupa atata stat in casa.

4. Apropo de greutate – obezitatea este un factor agravant pentru inima si conduce la complicatii cardiace, precum sindromul metabolic, tensiune arteriala mare si colesterol marit. Potrivit Dr. Goldberg, cheia mentinerii unei greutati optime este sa fii atenta la marimea portiilor de mancare si sa elimini orice ocazie de a manca in plus intre mese, mai ales acum, cand stai mai mult in casa si esti tentata sa deschizi mai des frigiderul.

Totodata, trebuie sa mananci cat mai multe produse naturale si sa le elimini pe cele procesate, bogate in sare, zahar si alte ingrediente nocive pentru inima.

5. Cel mai bun mod de a-ti tine sub control tensiunea sanguina este sa reduci la minimum consumul de sare, recomanda experta citata: 1.500 de miligrame (1,5 grame) pe zi este doza ideala, iar 2.300 de miligrame (2,3 grame) este limita maxima, conform AHA.

 

6. Alimentele bogate in grasimi sanatoase, precum nucile si avocado, sunt bune pentru inima, insa cele cu grasimi saturate trebuie evitate – acestea cresc nivelul de colesterol LDL (colesterolul rau), care poate provoca probleme cardiace.

Cateva trucuri daca vrei sa scazi nivelul colesterolului LDL: mananca mai mult peste si fructe de mare, alimente care contin fibre solubile (sfecla, morcovi, conopida, napi, varza, varza de Bruxelles taratele de ovaz si de orez, orz, faina de ovaz, fasole, mazare, mere, citrice, capsune) si fa miscare.

7. Protectia impotriva rezistentei la insulina este factorul numarul 1 pentru a te bucura de o viata sanatoasa. Asta inseamna ca trebuie sa mentii un nivel echilibrat al zaharului din sange. „Dietele bogate in zahar si carbohidrati conduc la obezitate, iar obezitatea creste riscul de diabet”. Iar diabetul, spune Dr. Goldberg, este un factor de risc pentru bolile cardiovasculare.

In schimb, te poti baza pe alimentele care regleaza glicemia, precum cerealele integrale, fasolea, mazarea, legumele si verdeturile.

Print Friendly, PDF & Email

Related posts

Merele, printre cele mai contaminate fructe. Ai grija cum le consumi

observator

Zeci de mii de doze de vaccin au ajuns la Cluj

observator

Băutura care poate inlocui cafeaua

observator