Seful Executivului, Ludovic Orban a declarat, sâmbătă, că infrastructura feroviară de pe coridorul pan-european Constanţa – Curtici va fi modernizată până la jumătatea anului 2023, cu excepţia tronsonului Predeal – Braşov, care “este dificil de realizat”.
Prezent pe şantierul căii ferate în judeţul Arad, în zona tunelului de la Bata, parte a tronsonului Curtici-Simeria, premierul a declarat că obiectivul Guvernului “e de a moderniza reţeaua de cale ferată de pe coridorul pan-european Constanţa-Curtici cât mai repede posibil”.
“La ora actuală, situaţia pe diferitele tronsoane este următoarea: până la Predeal, modernizarea este finalizată; pe tronsonul Predeal – Braşov, care este un tronson destul de dificil de realizat, din cauza diferenţei de nivel, a complicaţiilor terenului (…) este în revizuire studiul de fezabilitate. În continuare, tronsoanele pe care am avut probleme au fost Braşov – Apaţa, Apaţa – Caţa şi Caţa – Sighişoara, dacă nu mă înşel. Pe două dintre ele, după îndelungi contestaţii şi amânări, s-a semnat contractul de proiectare şi execuţie. De asemenea, pe tronsonul Apaţa – Caţa s-a terminat contestaţia prin hotărâre judecătorească, aşteptăm motivarea şi urmează să se semneze contractul”, a spus Orban.