Japan’s SkyDrive Inc este una dintre multele inițiative care încearcă să pună pe piață mașini zburătoare, astfel de proiecte soldându-se cu diferite succese modeste.
Într-un videoclip prezentat reporterilor recent, putem vedea un prototip care arăta ca o motocicletă plină de elice și care pare că s-a ridicat în jur de unul-doi metri față de nivelul solului și a survolat o zonă delimitată vreme de cîteva minute.
Tomohiro Fukuzawa, cel care care conduce eforturile depuse de către SkyDrive, a declarat că speră ca mașina zburătoare la care lucrează start-up-ul să poată fi transformată într-un produs gata de comercializare până în 2023,. De asemenea, el a adăugat faptul că asigurarea siguranței pasagerilor a fost critică pentru succesul acestui proiect.
Mașina poate zbura acum în jur de cinci până la zece minute. Da, în viitor, această autonomie de zbor poate fi extinsă la 30 de minute. Astfel produsul va avea mai mult potențial economic, inclusiv pentru exportul în locuri precum China, a spus Fukuzawa.Spre deosebire de avioane și elicoptere, eVTOL oferă o călătorie personală rapidă punct, cel puțin în principiu.
Experții explica faptul că pentru ca un astfel de prototip să devină viabil din punct de vedere comercial trebuie depășite serie de provocări de natură tehnică. „Dacă costă 10 milioane de dolari, nimeni nu le va cumpăra. Dacă zboară doar cinci minute, nimeni nu le va cumpăra. Dacă cad din cer la întâmplare, nimeni nu le va cumpăra”, după cum explică Sanjiv Singh, profesor la Institutul de Robotică de la Universitatea Carnegie Mellon, care a cofondat Near Earth Autonomy în SUA, un startup care lucrează la un vehicul asemănător.