Observator Transilvan
Satu mare

Doua unitati de invatamant din Satu Mare, selectate intr-un program

Colegiul Național “Mihai Eminescu” și Grădinița cu Program Prelungit “Guliver” au fost selectate în cadrul programului “Povestea”, dezvoltat de Wellbeing Institute și Mind Education în parteneriat cu Transylvania College și Școala pentru cuplu.

Programul “Povestea” este un program unic care vine în sprijinul copiilor, elevilor, profesorilor, directorilor, personalului administrativ și părinților din unitățile de învățământ din România, pentru transformarea acestora în comunități ale încrederii, bunătății și bucuriei.

https://www.trra.ro


https://www.metebo.com

Odată cu acest proiect, dorințele noastre prind contur, deoarece Povestea va deveni acum a tuturor, având un obiectiv comun, acela de a construi împreună binele și normalitatea în instituțiile de învățământ de stat. Credem cu tărie că odată cu acest proiect, ușa spre o lume mai bună a fost deschisă, având posibilitatea de a dezvolta o nouă mentalitate în rândul cadrelor didactice și a copiilor/elevilor.

Când dorința de a face bine este comună, lucrurile bune nu întârzie să apară, deoarece înconjurându-te de oameni profesioniști, plini de pozitivism, te concentrezi pe a construi comunități pregătite pentru viață, tineri echilibrați, responsabili, implicați în societate, dornici să continue să învețe cum să își aducă aportul în dezvoltarea societății” prof. Nemes Cristina – director Grădinița Guliver și prof. dr. Boloș Natalia – director Colegiul Național Mihai Eminescu

Acest program, „Povestea” a luat naștere din dorința de a transforma școlile care în mare parte sunt niște medii cu un nivel foarte mare de stres, anxietate și neîncredere, în care sănătatea emoțională și mentală sunt puse pe un plan secund atât în cazul copiilor, cât și al adulților – în medii în care copiii se simt în siguranță, au încredere în forțele proprii, iar părinții și profesorii învață să fie prezenți din punct de vedere emoțional în rolurile lor și în viețile copiilor. Programul “Povestea” construiește comunități sustenabile care vor dezvolta liderii de care România are nevoie.

În foarte multe școli și grădinițe procesul de predare-învățare este încă centrat în jurul profesorului. De aceea, profesorii și părinții au nevoie de sprijin pentru a învăța să răspundă nevoilor emoționale ale copiilor și adolescenților. Conduc de 7 ani școala privată Transylvania College, iar viziunea noastră este să creștem prin relații sănătoase, iar adulții din jurul copiilor sunt adevărate modele pentru copii. Am creat Wellbeing Institute și Programul <<Povestea>> pentru că ne dorim ca fiecare școală să aibă acces la aceste resurse și să se transforme în locul în care copiii învață să aibă curajul și puterea să-și asume propria viață, să se reinventeze și să fie împliniți”, spune Ruxandra Mercea, director general Transylvania College și co-fondator Asociația Wellbeing Institute.

Colegiul Național Mihai Eminescu și Grădinița cu Program Prelungit Guliver au intrat în Programul „Povestea” alături de alte 54 de unități de învățământ în urma unui proces de selecție în care au avut prioritate primele instituții de învățământ înscrise, iar existența unui grup de 2-3 școli interesate din aceeași zonă a constituit un avantaj.

Ne bucurăm că există atât de multe instituții de învățământ dornice să facă o schimbare în România. Ne bucurăm să vedem că tot mai mulți directori de școli și profesori își doresc să se dezvolte pentru a susține dezvoltarea armonioasă a elevilor lor. Suntem norocoși să putem implementa programul nostru în tot mai multe școli cu ajutorul finanțărilor private, venite atât de la persoane fizice, cât și din partea persoanelor juridice, care înțeleg că investiția în educație este o investiție în viitor”, a declarat Ciprian Ghișa, co-fondator Asociația Wellbeing Institute și director școală (linia română) Transylvania College.

În primii doi ani, cele două instituții de învățământ, Colegiul Național Mihai Eminescu și Grădinița cu Program Prelungit Guliver vor beneficia de intervențiile de bază care se adresează în principal profesorilor și echipei administrative, care vor înțelege ce trebuie să transforme în cultura clasei și în relațiile dintre ei (fie cu copiii, colegii sau părinții). Urmează un audit, ale cărui concluzii vor contura un plan de intervenții specific comunității pentru următorii doi ani. În ultimul an, reprezentanții fiecărei instituții de învățământ urmează să demonstreze că își doresc și pot să susțină transformarea din școală/grădiniță și să obțină certificarea de „Școala încrederii”. Această certificare se păstrează atâta timp cât unitatea de învățământ va reuși să susțină în continuare transformarea din școală/grădiniță și să contribuie la dezvoltarea altor unități din comunitate. Programul Povestea include tot ceea ce înseamnă o transformare sustenabilă: livrare – implementare – reflectare – certificare – evaluare (intervenție).

Programul <<Povestea>> ne amintește cât de importantă este sănătatea emoțională pentru dezvoltarea fiecăruia dintre noi și pentru construirea unor comunități ale binelui și încrederii reciproce, care să evolueze constant. <<Povestea>> luptă pentru ca sănătatea emoțională și mentală să nu mai fie ignorate în școlile din România, ci să devină o prioritate în instituțiile de învățământ. Profesorii trebuie să învețe să contribuie la dezvoltarea relațiilor în comunitățile în care muncesc și trăiesc, iar părinții trebuie să li se alăture pentru a înțelege împreună ce nevoi au copiii pentru a crește sănătos”, explică Domnica Petrovai, psihoterapeut, fondator Mind Education și Școala pentru cuplu.

 

https://www.amsieu.ro

Related posts

Accident cu patru victime. S-a solicitat elicopterul SMURD (Foto)

observator

Sa o ajutam pe Inez (Foto)

observator

Cati elevi vor fi intr-o clasa in noul an scolar ?

observator