Războiul informatic ar putea să producă un impact vizibil în economie în următoarele 12 luni şi, de aceea, lucrează la o strategie care să limiteze consecinţele negative asupra companiei, în cazul unui potenţial conflict în spaţiul cibernetic.
„Atacurile cibernetice avansate urmăresc obţinerea de avantaje faţă de alte ţări şi vizează mai ales accesul la informaţii privilegiate şi la proprietate intelectuală şi la organizaţii şi sisteme cu rol strategic în siguranţa naţională, precum servicii de utilităţi şi la alte infrastructuri critice.
De interes pentru un actor străin poate fi şi manipularea opiniei publice în anumite direcţii pentru influenţarea alegerilor, aşa cum s-a mai întâmplat în SUA şi Europa.
Marile companii sunt ţinte directe ale războiului informatic întrucât, dincolo de importanţa în economie, deţin şi date sensibile care se pot transforma într-un plus semnificativ pentru competitorii acestora din alte ţări”, se menţionează în concluziile cercetării de specialitate.