Miercuri, 30 decembrie, când toată lumea se pregătea de mini-vacanţa de Revelion, preşedintele Consiliului Judeţean Arad, Iustin Cionca, a convocat o şedinţă de îndată, cea mai rapidă pe care o permite legea, pentru a aloca aproape 22 de milioane de lei către Aeroportul Arad.
Suma, destul de importantă, ar urma să acopere găurile bugetare pe care le-a produs aeroportul. Și pe care le va produce în viitorii ani, pentru că, dacă ne luăm după estimările celor de la CJA, nici în următorii 2-3 ani nu vom avea prea multă activitate. De fapt, aerogara nu doar că nu va putea să se susţină financiar, ci nu va reuşi să producă nici măcar 20 la sută din cât va cheltui.
„Consilierii județeni au votat, în cadrul unei ședințe extraordinare, aprobarea unui ajutor de stat de exploatare pentru Aeroportul Arad, urmare a Ordinului Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației privind aprobarea Schemei de ajutor de stat de exploatare pentru aeroporturile regionale din România cu un trafic de maximum 200.000 de pasageri pe an. Aceste fonduri sunt destinate asigurării acoperirii deficitului de finanțare a cheltuielilor de exploatare ale aeroporturilor regionale din România. SC Aeroportul Arad SA, alături de alte șase aeroporturi din România, este eligibil pentru a primi ajutor de stat de exploatare conform Schemei de ajutor de stat de exploatare pentru aeroporturile regionale din România cu un trafic de maximum 200.000 de pasageri”, se arată într-un comunicat de presă al Consiliului Judeţean Arad.