Ministerul Inovării şi Tehnologiei din Ungaria solicită acordul Parlamentului de la Budapesta cu privire la ratificarea acordului româno-maghiar cu privire la construirea până la graniţa de ţară a autostrăzii maghiare M49, care se va întâlni cu autostrada din România care va lega Satu Mare de ganiţă. Odată cu această dezvoltare, aflată în curs de pregătire, se va putea realiza o a treia conexiune pe autostradă între România şi Ungaria, a anunţat ministerul.
La cea mai recentă şedinţă a comisiei economice bilaterale mixte, care a avut loc în luna aprilie a acestui an, reprezentanţii celor două guverne au semnat un acord cu privire la construirea unor autostrăzi între Mátészalka şi Csenger, respectiv Oar-Satu
Mare. Propunerea pe care Ministerului Inovării şi Tehnologiei din Ungaria a depus-o acum Parlamentului de la Budapesta iniţiază promulgarea unei legi în care să fie inclus acest document.
Pe lângă reafirmarea intenţiei de a implementa dezvoltări într-un mod coordonat, acordul stabileşte şi punctul prin care autostrăzile vor trece frontiera. Noua conexiune rutieră poate traversa graniţa în zona Csenger, la sud de râul Someş. Până la
aderarea României la Spaţiul Schengen, traficul internaţional va putea trece printr-un punct de trecere a frontierei care urmează să fie realizat pe teritoriul Ungariei.
Pregătirile pentru noua porţiune de 43 de kilometri a autostrăzii M49 vor avea loc în două etape. Achiziţiile publice pentru tronsonul de la autostrada M3 până la Porcsalma vor putea începe în vară. Dacă procedura şi alocarea de fonduri vor fi
reuşite, finalizarea lucrărilor este planificată să aibă loc în 2025. În viitorul apropiat poate fi încheiat şi contractul cu privire la proiectarea şi construirea autostrăzii până la graniţa de ţară.
Este de aşteptat ca proiectele să fie livrate în termen de un an.
Sursa: www.hirado.hu