Au fost prezenți primarul şi viceprimarul comunei Hărman, primarul din Tărlungeni şi cel din Sânpetru, conducerea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov și specialiștii Direcției de Drumuri Județene și Servicii Publice din cadrul CJ Brașov, care au analizat situaţia care se repetă zilnic, la orele de vârf, atât la intrările în municipiul Braşov dinspre Sânpetru şi Tărlungeni, cât şi la intersecţia Drumului Naţional 11 cu drumul de acces dinspre Hărman.
„Urmare a numeroaselor sesizări primite de la cetățeni din Sânpetru, Hărman, Tărlungeni, dublate de nemulțumirile exprimate de primarii acestor localități, am organizat această întâlnire, în cadrul căreia am analizat ce soluții ar trebui să punem în practică pentru a rezolva problemele de mobilitate generate de dezvoltările urbanistice din jurul Brașovului care au depășit capacitatea de trafic a drumurilor din respectivele zone. Discutăm despre aceste probleme, deoarece foarte multe din cartierele dezvoltate în proximitatea municipiului, pe teritoriile administrative ale comunelor limitrofe, sunt tot mai populate, iar datoria noastră este să ne asigurăm că aceşti cetăţeni pot veni spre Braşov dimineaţa şi pot pleca spre case după-amiaza în condiţii de trafic decente şi normale”, a explicat vicepreşedintele CJ Todorică Şerban.
Cea mai bună soluție conturată în urma discuțiilor a fost necesitatea realizării unui proiect integrat, care să cuprindă întreaga zonă din imediata vecinătate a Braşovului şi să rezolve problema accesului rutier către municipiul reşedinţă de judeţ.
Proiectul ar putea fi iniţiat de către Agenția Metropolitană de Dezvoltare Durabilă Brașov, având în vedere că această structură reuneşte atât Primăria Brașov, care este direct interesată să nu mai existe aglomerație în trafic, cât și primăriile localităţilor din care provin majoritatea celor care zilnic petrec zeci de minute blocaţi în trafic.
Specialiştii proiectanţi ar urma să contureze soluţii alternative de acces spre municipiu, iar proiectul, odată realizat la stadiul de studiu de fezabilitate, ar putea fi implementat cu fonduri guvernamentale sau cu finanţări nerambursabile europene.
Potrivit vicepreşedintelui Todorică Şerban, administraţia judeţeană doreşte să se implice în rezolvarea acestei probleme edilitare stringente, astfel că va acorda tot sprijinul necesar, inclusiv în ceea ce priveşte furnizarea informaţiilor actualizate privind valorile de trafic ce vor rezulta în urma recensământului circulației rutiere pe drumurile județene, care urmează să înceapă pe 4 aprilie.
În viziunea administraţiei judeţene, soluţiile alternative de transport trebuie dublate de un transport public de persoane mai pragmatic, mai bine pus la punct şi mai organizat, pe care să-l asigure Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov prin intermediul operatorului RAT Braşov.