Fructele și legumele se clasează pe primele cinci locuri atunci când vine vorba despre categoriile de produse vândute în retail-ul modern din România.
În ceea privește topul vânzărilor pentru categoria fructelor, acesta este reprezentat de banane, mere, portocalele, lămâi, struguri, avocado, clementine și pepene roșu, reprezentând o valoare de 77% din totalul vânzărilor din hipermarketuri și supermarketuri și 84% din punct de vedere al volumului. Atunci când vine vorba despre legume, roşiile, cartofii, ardeii, ceapa, ciupercile şi castraveții sunt preferatele românilor.
Consumul de fructe din retail-ul modern a fost mai mare cu 15% în volum și cu 10% în valoare, în perioada noiembrie 2018 – octombrie 2019 (date extrase din analiza vânzărilor pentru şase lanţuri de retail modern din România). Din punct de vedere valoric (bani cheltuiți de consumatori), evoluția înregistrată în categoria fructelor a fost mai mică decât cea înregistrată de categoria legumelor (+ 8,5% în volum și +30% în valoare).
„Din punct de vedere valoric, în ultimul an, fructele și legumele s-au aflat în top 5 categorii vândute în comerțul modern (lanțuri internaționale de supermarketuri și hipermarketuri), în universul monitorizat de RetailZoom. Concret, fructele și legumele au ocupat locurile 4 și 5 în valoare a vânzărilor, imediat după categoriile-vedetă ale vânzărilor: carne, țigări, bere. Fructele s-au vândut, în valoare, cu 19% mai mult decât legumele, iar în volum cu 34%”, a precizat Bogdana Gheorghe, Managing Director al RetailZoom.