Dacă în alte tari, aiurea din lume, caile ferate și toate serviciile aferente funcționează destul de bine, la noi CFR-ul este în moarte clinica. Bine … aveți dreptate !!! Asta nu e o noutate. Dar acum, la cele peste 180 de milioane de lei datorii, care s-au strâns de-a lungul anilor la CFR Călători și 1 miliard de lei la CFR Marfa, unii ar dori sa pună lacat pe Caile Ferate Romane.
Ce e drept, conditiile din vagoanele de călători lasa mult de dorit. De mirosurile pestilentiale mai bine nici nu aducem vorba. Cert este ca treaba nu mai funcționează, acesta este și motivul pentru care calatorii aleg alte alternative pentru a ajunge dintr-un loc în altul.
„CFR Calatori are o datorie de 180 de milioane de lei care creste pe masura ce trece timpul, iar CFR Marfa are o datorie de un miliard de lei. Am facut notificari, mi-au platit ceva din urma, dar ii vor executa silit. Eu le-am inaintat cate un document in care le-am prezentat situatia financiara a caii ferate romane, ca noi de la Infrastructura nu mai dorim sa fim o banca fara dobanda si nu putem sa subventionam CFR Calatori si CFR Marfa, creandu-ne un gol. Daca ei au pierderi i-am rugat sa nu le transfere catre Infrastructura”, a spus directorul general al administratorului național de infrastructura Constantin Axinia.
Datoria CFR Calatori este o gaura imensa in bugetul companiei, in conditiile in care aceste datorii au fost folosite la construirea bugetului in special pe fonduri proprii.
„CFR Calatori are o datorie de 180 de milioane de lei si este o gaura imensa in bugetul nostru, pentru ca acesti bani noi i-am planificat inca de la inceputul anului cand am construit bugetul companiei si mai ales pe partea de fonduri proprii. Aceste fonduri sunt in exclusivitate pentru achizitionarea de materiale si servicii pentru buna functionare a caii ferate. Ma refer la servicii de mentenanta pentru ridicarea restrictiilor de viteza, cumpararea de aparate de cale, sine si traverse ca sa inlocuim pe cele care sunt rele si reabilitarea unor poduri care nu au fost cuprinse in planul de reabilitare”, a precizat seful CFR SA.