Departamentul de Stat American a angajat compania Transiris, condusă de un român, Silvian Cenţiu, pentru a crea strategia de imagine a Statelor Unite în lume.
Strategia urmează să fie finalizată în ianuarie 2019 şi va fi urmată de un proiect de implementare.
„America, aşa cum numim de multe ori Statele Unite ale Americii, nu este doar o ţară, ci o idee, un set de principii de viaţă, un simbol cultural al drepturilor la viaţă, libertate şi căutare a fericirii. Dar imaginea Americii este şi sub continuă presiune şi critică, atât din interiorul ţării cât şi din afară. Strategia noastră se concentrează pe crearea unei imagini care reprezintă adevărata America”, a declarat Silvian Cenţiu.
Silvian Cenţiu este cel care a fondat şi conduce compania Transiris. Locuieşte în California, dar este născut la Braşov, unde a urmat Liceul “Andrei Şaguna”. A studiat în cadrul Universităţii Politehnice din Bucureşti, precum şi la Universitatea Tehnică din Viena (TU Wien), Universitatea San Francisco (USF), Universitatea Stanford, şi alte instituţii de învăţământ superior. De asemenea, a cercetat şi predat în cadrul acestor universităţi, cât şi la ASE Bucureşti şi Universitatea Transilvania.
În afara activităţilor profesionale din marketing, tehnologie, management, şi antreprenoriat, Silvian este cunoscut şi pentru activităţile sale în dramaturgie, în special cu piesa de teatru “A Transylvanian in Silicon Valley” (“Un Ardelean în Silicon Valley”), pe care a scris-o şi a interpretat-o cu succes pe toate continentele, inclusiv în România, la Teatrul Naţional Bucureşti şi la Teatrul Notarra.